06 februari 2007

Ironic Maiden

Mijn broer speelde vorige week zondag met zijn band in Café 't Fortuin in Wervershoof. Ik was het (natuurlijk) vergeten en heb ze du niet zien spelen.

Binnekort spelen ze weer in de buurt, op
Taaipop wel te verstaan.
Zaterdag 31 Maart is café de Paus het toneel van dit festival.
Ik zal er zijn die avond, zal er ook voor zorgen dat ik op tijd binnen ben zodat ik Ironic Maiden, de band van mijn broer, ook zie spelen.

Op een website vond ik een kort filmpje van ze en een bio. Leuk om ff te zien.
Nog leuker is het als je zaterdag 31 Maart in de Paus vooraan staat, ze maken best leuk muziek zullen we maar zeggen.


Ironic Maiden

Enrico Kors - zang
Vincent Haakman – gitaar en zang
Arjen Halewijn – gitaar en zang
Patrick Terwee – basgitaar en zang
Johan Gerrits – drums

We schrijven 1980 – De NWOBHM (new wave of british heavy metal) is een feit.
Bands als Saxon, Judas Priest en Motörhead regeren - met wat als keihard wordt ervaren - de underground scene. De Heavy Metal stierf een stille dood eind jaren 80. Hoewel de drie bovengenoemde bands nog steeds bestaan, is hun roem reeds lang vergaan. Dat kan niet gezegd worden van Iron Maiden. Toen al de grootste, en eigenlijk nooit weggeweest. Vooral de eerste 2 albums zijn een inspiratie geweest voor de bandleden van Ironic Maiden, ironisch genoeg liet een eerbetoon 25 jaar op zich wachten.
Maar nu dan toch. De bandleden zijn zonder uitzondering al meer dan 20 jaar actief in de muziek, en behalve dat daar sporen zijn verdiend, zijn ze ook achtergelaten. Allemaal zijn ze ooit begonnen in de heavy metal, maar oh boy, wat zijn er hier en daar foute uitstapjes gemaakt. Gelukkig is dat tijdens deze set niet te horen.
Terug van weggeweest en uit alle macht proberend te verbergen dat 40 ras nadert zullen ze alles uit de kast trekken om een puike set Maiden covers te brengen.



1 opmerking:

Anoniem zei

Nieuwe lente, nieuwe lay-out, nieuwe poging. Ga zo door G@mbit.