04 februari 2007

N-joy

Enjoy, een mooi woord. Een woord dat bekend is in de hele wereld lijkt me zo.
Even wat vertalingen voor onze buitenlandse bezoekers

Enjoy - genieten - jouir - genießen - desfrutar - gozar - apprezzare - nyde - tycka om uppskatta.


Een hoop woorden met dezelfde betekenis. Maar waar gaat dit eigenlijk over??

Het volgende; Een vriend van mijn persoontje heeft een nieuw bedrijfje opgestart en dat ga ik hier even promoten. Hij is een website gestart voor de verkoop van, zoals we dat zo mooi noemen, volwassenen speelgoed. Het logo van zijn nieuwe bussiness staat heronder vermeld


http:www.n-joytoys.nl target=_blank


Een wijd assortiment, met voor ieder wat wils. En zeg nou niet, "dat soort dingen koop ik niet" want dan weet iedereen dat je liegt. Dus als de jouwe weer eens is versleten, dit is het adres voor een nieuwe.
Ik hoop alleen wel dat er een gzondheidswaarschuwing op staat, onderstaand bericht is toch wel opvallend....


Seksspeeltjes zitten vol met gevaarlijke weekmakers
Dildo s, vibrators en andere seksspeeltjes bevatten hoge concentraties schadelijke weekmakers (ftalaten).
Dat blijkt uit onderzoek dat de Nederlandse organisatie voor toegepast-natuurwetenschappelijk onderzoek TNO heeft uitgevoerd in opdracht van Greenpeace.
De milieuorganisatie wil dat het gebruik van de stoffen zo snel mogelijk wordt verboden in Europees verband. TNO heeft acht verschillende seksspeeltjes onderzocht en zeven attributen bleken weekmakers te bevatten. De gewraakte seksspeeltjes bestonden voor een kwart tot de helft uit deze stoffen.
Het gaat volgens Greenpeace om dezelfde giftige stoffen als die in kinderspeelgoed, waarvoor sinds 2005 een Europees verbod geldt. Greenpeace is geschokt door de bevindingen van TNO. "Ik kan me van de afgelopen vijf jaar niet herinneren dat er zulke hoge concentraties weekmakers zijn aangetroffen in onderzoeken", aldus Bart van Opzeeland, namens Greenpeace verantwoordelijk voor de campagnes tegen giftige stoffen. "Weekmakers hebben een hormoonverstorende werking. Ze kunnen een rol spelen bij het ontstaan van kanker en ze hebben een negatieve invloed op de ontwikkeling van het ongeboren kind tijdens de zwangerschap.
Na de geboorte zijn er ook gezondheidseffecten."

Geen opmerkingen: