09 februari 2007

De Pers

We hebben weer een nieuw gratis dagblad in Nederland.






Na zo'n 3 weken moet ik zeggen dat het meer nieuws brengt dan de Metro en De Spits, of eigenlijk moet ik zeggen, het telegraaf gehalte is lager, en dat is voor mij iets positiefs.

Dat er hier in nederland een markt is voor 3 gratis kranten verbaast me wel, dan moeten er aardig wat advertentie inkomsten zijn lijkt mij, maar ja...wie ben ik.

De pers brengt het nieuws op een meer Volkskrant-achtige manier en dat is toch de krant met in mijn ogen de hoogste nieuwswaarde, maar smaken verschillen natuurlijk.

Vanmorgen had De Pers iets ludieks op de voorpagina, de boodschap was vast voor de NS.

Ik kan de humor hiervan wel inzien, en laten we eerlijk zijn, ze hebben nog gelijk ook.

In Nederland rijden er geen treinen als het sneeuwt, als het hard regent, als het warm is, als het koud is, als de bladeren vallen en bij elke andere kleine tegenslag.

Daar hebben ze bij de NS wel iets op gevonden. Als we vooraf zeggen dat er minder treinen gaan rijden dan hebben ze op die dag geen vertraging. Briljant bedacht. Alleen hebben de reizigers daar helemaal niks aan. En als je dan op de website van de NS wilt kijken is die ook ernstig vertraagd, oftewel niet bereikbaar.

We leven in een raar land.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Zoals Loesje vroeger al zei.
Er ligt brood op de rails, de NS heeft mussen ingezet.

G@mbit zei

Ik zal ff de poster er bij zoeken. Is een leuke